Màster de Formació Permanent en

Codi: 240075
Tipologia: Màster de Formació Permanent
Idioma: Català
* Només quatre sessions del professorat convidat seran en castellà (un total de 8 hores. La resta són en català).
* Tanmateix, el TFM pot ser en català o en castellà.
Data d'inici: 15/10/2024
Data darrera sessió presencial: 04/03/2025
Data de finalització: 05/09/2025
Durada: 181 hores
Horari:

INICI DE CURS: 15 d'octubre de 2024.

Classes virtuals asíncrones (classes i exercicis setmanals per treballar el mètode al vostre ritme, tot seguint el calendari de creació del mètode Mandarina).
Classes virtuals a través de la plataforma Zoom (dues classes setmanals, dimarts i dimecres, de 17 a 20 h).*Amb poquíssimes excepcions.
Classes presencials a la Fundació Universitat de Girona: Es valorarà la presencialitat. Són només quatre trobades i molt enriquidores.
Treball final de màster: Acompanyament creatiu fins al 22 de juliol de 2025. Entrega del TFM: 5 de setembre de 2025.

Data màxima de presentació del treball final: 5/09/2025
Possibilitat d’assistir a les sessions presencials per videoconferència:
Gravació de classes:
Lloc de realització: Virtual a través de la plataforma ZOOM i a través del Moodle i Presencial a la Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació
Places: 20

A qui s'adreça

• Llicenciatura o Grau en una carrera d’humanitats (art, psicologia, educació, filosofia, filologia, història, comunicació, etc.).
  • Persones que vulguin escriure professionalment.
  • Persones interessades a treballar en el món editorial.
  • Professionals de l’àmbit cultural, educatiu, social i acadèmic.
  • Persones amb molta curiositat literària que vulguin aprendre.
  • Persones que vulguin fer un canvi.

Requisits d'admissió

Hi ha tres vies d'accés possibles:

• Estudis de llicenciatura o grau acabats.
  • Experiència demostrable en humanitats, creació, filosofia o el món editorial.
  • Tenir molta curiositat literària i interès a aprendre, encara que els seus estudis previs no tinguin a veure amb la literatura.

Per a cursar al Màster se sol·licitarà:

• Una entrevista prèvia.
  • Una carta d'intencions de no més de dues pàgines (lletra Georgia, cos 12, a espai i mig).

No cal tenir un projecte previ, ni recomanacions, ni obra publicada.

Els objectius del Màster són ambiciosos, emocionants i enriquidors.

Objectius professionals:

1. Fer teves les eines i les possibilitats de la creació com a estris de treball i d’ofici.
  2. Fer una immersió en els aspectes professionals de l’escriptura: el món editorial, les agències literàries, la comunicació o les llibreries.
  3. Conèixer directament la feina i l’actualitat dels professionals del sector.

Objectius acadèmics i creatius:

1. Localitzar, reconèixer i aprendre a fer servir la nostra intuïció de manera creativa i literària.
  2. Crear un món literari propi.
  3. Cercar, aïllar i fixar la pròpia veu per aprendre a fer-la servir.
  4. Assimilar una metodologia d’escriptura creativa, exigent i rigorosa, que et servirà per sempre més, tant per aplicar-la professionalment com de manera íntima: el mètode Mandarina.
  5. Enllestir l’esborrany inicial d’un text (novel·la, assaig narratiu o literari, crònica narrativa, autobiografia, memòries, etc.), tinguis o no un projecte per començar.
  6. Crear literatura de qualitat més enllà de l’entreteniment, la satisfacció o la complaença.

• Escriptora
  • Cronista narrativa
  • Editora professional
  • Editora de taula
  • Redactora editorial
  • Crítica de literatura
  • Prescriptora de literatura
  • Agent literària
  • Coordinadora de projectes literaris
  • Treballadores de l’àmbit social i cultural.
Si no et matricules, indica'ns el motiu!

Preu:

Veure descomptes

Sessions informatives

16/09/2024 a les 18:00 h
Per videoconferència amb el programa ZOOM fent clic aquí
Confirmar assistència

eventis